dTest spouští kampaň za výhodnější mobilní tarify
Spotřebitelská organizace dTest spouští kampaň, jejíž cílem je získat pro spotřebitele výhodnější podmínky a ceny mobilních služeb pomocí aukce.
V této aukci budou mobilní operátoři soutěžit o zapojené zákazníky, tedy o ty zákazníky, kteří se registrují na webu a později služby vybrané v aukci odsouhlasí. Registrace do kampaně se otevírá právě dnes.
Martin Černý, ředitel dTestu, vysvětluje:
„Přístup mobilních operátorů svědčí o tom, že jim jejich silné postavení dovoluje jednoduše ignorovat nespokojenost zákazníků. Rozhodli jsme se proto spojit síly, zorganizovat hromadnou změnu operátorů a získat lepší cenu pro všechny zapojené spotřebitele. Pokud přijdete za svým operátorem jako jednotlivec, pravděpodobně vás odkáže na standardní ceník, který vás příliš nepotěší. Věříme, že když operátory oslovíme jako silná skupina mnoha tisíců zákazníků, budou motivovaní nabídnout lepší cenu.“
Hromadné změny poskytovatelů služeb představují způsob, jak získat výhodnější cenové i smluvní podmínky. Čím více lidí se zapojí, tím silnější vyjednávací pozici mají, a tím lepší podmínky mohou získat. Každý operátor, který se chce účastnit aukce vyhlášené dTestem, musí přijmout podmínky, jejichž cílem je ochrana spotřebitele. Operátoři se zaváží například k tomu, aby v aukci nabízeli smlouvy bez skrytých poplatků a na jeden rok bez automatického prodloužení na další dobu určitou. Podmínkou účasti je také zajištění kvalitního zákaznického servisu.
Operátoři budou soutěžit o několik tarifů s různými objemy volání, SMS a dat, které odpovídají nejčastějším požadavkům spotřebitelů. Každý tarif může být vysoutěžen jiným operátorem. Operátoři, kteří ve stanovené lhůtě nabídnou nejnižší cenu daného tarifu, budou vybráni jako vítězové aukce.
Hromadné změny se může zúčastnit každý spotřebitel z České republiky, stačí se zaregistrovat na webové stránce kampaně www.ChciVyhodnejsiTarif.cz.
Registrace je zcela nezávazná a bezplatná. Po ukončení fáze registrace proběhne 9. června aukce, v níž zvítězí operátoři, kteří předloží nejlepší nabídky. Po aukci zašle dTest zaregistrovaným účastníkům zprávu o vítězných společnostech a podrobnější informace o vysoutěžených tarifech. Účastníci budou mít dostatek času na rozhodnutí, zda chtějí nabídku přijmout. Neexistuje žádná povinnost nebo závazek, který by registrované spotřebitele nutil stát se zákazníkem vítězného operátora.