Aplikace pro mobilní bankovnictví mBank má několik vylepšení
Nová verze mobilního bankovnictví mBank pod označením 2.1 přináší několik vylepšení, jako je například možnost kopírování čísla účtu, úprava designu pro Android 5 Lollipop nebo nová tlačítka na vrácení a opakování platby v historii. Nejviditelnější změnou, která byla přidaná také na základě zájmu klientů, je čtečka QR kódů.
Nová funkce umožňuje pohodlně načíst kód na faktuře, který se automaticky přenese do aplikace a vyplní potřebné údaje pro platbu. Název této funkcionality pochází z anglického Quick Response (rychlá reakce či odezva), přičemž kód uchovává a prezentuje informace pomocí soustavy čtverečků, které následně mobilní telefon pomocí čtečky dekóduje.
Klientovi nyní stačí jen spustit aplikaci mBank, zvolit funkci „Snímat QR kód“ a fotoaparát mobilu nasměrovat na kód faktury. Po naskenování se data automaticky přepíší do platebního příkazu, jehož prostřednictvím je pak možné platbu pohodlně odeslat. Tato funkcionalita tak výrazně zkracuje čas potřebný pro vykonání platby a eliminuje možnost chyb při zadávání platebního příkazu, které vznikaly při ručním přepisování údajů.
Aktualizace kopíruje poměr používaných platforem pro mobilní bankovnictví mBank. Nejpoužívanější Android (65 % klientů) nastupuje v tomto týdnu, přičemž ti, kdo novou aplikaci již využívají, by měli dostat upozornění o dostupnosti aktualizace na novou verzi. Přibližně do konce měsíce pak bude aktualizovaná verze k dispozici i pro operační systém iOS, a to včetně optimalizace pro iPhone 6 a také větší 6 Plus.
Vývoji aplikace představené na závěr loňského roku předcházela dlouhodobá analýza nejčastěji využívaných funkcí, scénářů užívání mobilního bankovnictví a zvyků zákazníků. Například z výzkumu agentury IPSOS vyplynulo, že 67 % obyvatel České republiky, kteří používají internet, přesně ví, co je to mobilní bankovnictví. A dalších 29 % ví, o co se jedná, ale nedokáže to přesně popsat.
Loni podle tohoto výzkumu mobilní bankovnictví využívalo pouze 34 % dotázaných. Z nich většina využívá mobilní bankovnictví na následující operace: nejvíce si na mobilu chtějí zjistit zůstatek na účtu (95 %), zadávat platby 97 % (67 % běžné platby a 30 % zadávat inkaso), mít možnost zkontrolovat si historii plateb (64 %). Další zajímavé funkcionality, které obyvatelé České republiky používající mobilní bankovní aplikaci považují, je možnost vyhledání nejbližšího bankomatu (23 %) nebo pobočky banky (17 %) či převod peněz prostřednictvím mobilního čísla (15 %).