Trh s reklamou vzrostl v roce 2015 o téměř 7 %
Podle monitoringu reklamy AIS společnosti Nielsen Admosphere vykázal reklamní trh v roce 2015 téměř 7% růst oproti předchozímu roku. Nejvíce se na něm podílela televize, u níž zadavatelé využili reklamní prostor v hodnotě 35,5 miliardy korun.
Navýšení je patrné i u rozhlasu. Tisk, stejně jako out-of-home média, v uplynulém roce stagnoval. Velký podíl na úspěchu reklamy v televizi mělo více než 40% navýšení počtu reklamních spotů – v roce 2015 jich byly odvysílány téměř 4 miliony. O více než 300 milionů (5,3 %) vzrostla i ceníková hodnota využitého reklamního prostoru v rozhlase.
„Na celkový výsledek má pozitivní vliv i stagnace tisku, kterému se tak prozatím daří čelit tlaku nových médií, a to i přes mírný 1,5% pokles ceníkové hodnoty využitého reklamního prostoru v doposud klíčovém segmentu deníků,“ doplnil výsledky monitoringu Tomáš Hynčica, obchodní ředitel Nielsen Admosphere.