Jak vydělat na internetu
Internet se stal finančním zdrojem a podkladem podnikání pro nemálo lidí a firem. Slouží jako finanční zprostředkovatel, s jeho pomocí je možné vybudovat si pasivní příjem nebo rozjet miliardový byznys.
V první řadě je potřeba si uvědomit, že v případě jakéhokoli podnikání na internetu je potřeba něco prodat, ať už půjde o zboží přes e-shop, nebo o prodej služeb, například reklamního prostoru. Internet sám o sobě je pouze médium a peníze sám negeneruje. Pokud se tedy bavíme o podnikání a výdělcích na internetu, je vždy potřeba mít na mysli skutečnost, že internet je odrazem fyzicky skutečného života.
Prodej reklamního prostoru
Začneme tím, že máte dům na frekventované křižovatce, kde denně projíždí tisíce automobilů a jiných dopravních prostředků. Na tom domě se rozhodnete pronajmout prostor a někomu za úplatu umožnit zviditelnění – zkrátka mu umožníte, aby si na zeď vašeho domu pověsil plachtu se svým inzerátem.
Cenu této reklamy bude určovat trh. Kolik aut tam projede, jak rychle projíždí, z jaké vzdálenosti bude reklama viditelná a jak může být velká.
A to samé platí i internetu a webu.
Můžete mít web, na který chodí lidé kvůli jeho obsahu. A můžete na něm pronajmout reklamní prostor, kolem kterého budu lidé za vyhledávaným obsahem chodit. V našem příkladu z reálného světa je obsahem silnice a reklamním bannerem na webu je zeď domu; obsah existuje společně s reklamou.
Můžete mít také navštěvovanou stránku na sociální síti Facebook, kde lidé prodávají reklamu a jsou zákazníci, kteří zaplatí raději vám, než aby platili oficiální Facebook reklamu. Nicméně mějte na paměti, že to odporuje pravidlům této sociální sítě a věřte, že vyděláte málo s minimálním výhledem do budoucna. Facebook stránka není a nikdy nebude ve skutečnosti vaše, webová stránka ano.
Kromě webu můžete samozřejmě vyvíjet aplikace pro Android, vytvářet obsah a dávat ho do systémů, které se s vámi budou dělit o zisk atd. Princip je vždy stejný.
Příjem reklamy (tzv klikačky nebo příjem reklamních e-mailů)
Byznys založený na tom, že zprostředkovatel vyinkasuje peníze od inzerenta a naláká lidi, aby reklamu přijali a zaplatí jim nějaké procento z částky zaplacené inzerentem. Příjemce e-mailů s reklamou tak dostane nějaké peníze za každý přijatý e-mail, nicméně je vždy závislý na tom, kolik mu zprostředkovatel dá, za kolik dokáže rozeslání e-mailů příjemcům prodat a kolik vlastně sežene inzerentů.
Klikačky jsou založené na stejném principu a obojí přináší tak malé peníze, že vlastně nelze mluvit o výdělku.
Prodej zboží a služeb
Internet samozřejmě funguje i jako zprostředkovatel. Na svůj web můžete umístit informace o službách, které nabízíte, o produktech, které prodáváte. Vystavení informací na internetu a vhodná reklama vám přinese více zakázek a větší odbyt, tedy i více příjmů a zisků.
Zboží můžete také přímo prodávat skrze svůj e-shop, případně přes webové systémy, které to umožňují (např. Aukro). Princip je vlastně stejný, protože zboží stejně musíte mít fyzicky, jde jen o to, že jej na internetu vystavíte a umožníte lidem udělat objednávku.
Všechny způsoby podnikání na internetu budeme probírat ještě v dalších článcích.