Češi se rádi oblékají a potrpí si na výprodeje
Podle údajů ČSOB a Ery vydáme ročně za košile a sukně dvakrát tolik co za letenky či dovolenou a téměř třikrát více než za sportovní vybavení nebo nákupy v hobbymarketech.
Pokud pomineme Vánoce, nejčastěji své platební karty v případě oblečení vytahujeme z peněženek začátkem podzimu. V době posezónních výprodejů nám výdaje rostou asi o 20 procent.
„Jen v září loňského roku klienti Ery a ČSOB zaplatili za oděvy kartou téměř 450 milionů korun a provedli více než 410 tisíc transakcí,“ komentuje trend Jan Doubek, ředitel klientské komunikace Ery.
Průměrná platba v době podzimních výprodejů činí 1 120 Kč, více než 98 procent plateb kartou proběhne v kamenných obchodech. Pozitivní zprávou je, že tyto útraty zvládáme v rámci svých běžných výdajů a peníze si „nepůjčujeme“. Za oděvy platíme kreditkou jen zhruba v sedmi procentech případů.